• Innowacje pedagogiczne

          • Podstawy dziennikarstwa

          • Ta innowacja wychodzi naprzeciw potrzebom współczesnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości. Uczniowie coraz częściej chcą manifestować swoje poglądy, opinie, wpływać na otaczający świat, a jednocześnie doskonalić własne kompetencje. Taką możliwość dają zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej „Podstawy dziennikarstwa”. Skierowane są dla uczniów o zainteresowaniach humanistycznych, pragnących rozwijać uzdolnienia literackie, językowe i redakcyjne.

            Celem pracy w ramach realizacji tej innowacji pedagogicznej jest zapoznanie uczniów z warsztatem dziennikarskim, zdobycie przez nich umiejętności docierania do informacji, gromadzenia ich i przetwarzania, nabywania podstawowych umiejętności w zakresie redagowania tekstów, sprawnego posługiwania się językiem.

             

            CO DAJĄ UCZNIOM ZAJĘCIA Z PODSTAW DZIENNIKARSTWA :  

            ==> kształtują dojrzałość intelektualną, emocjonalną i moralną

            ==> pozwalają zrozumieć rolę mediów i ich wpływ na zachowania i postawy ludzi

            ==> pozwalają na budowanie swojego systemu wartości na fundamencie prawdy, dobra i piękna oraz szacunku dla człowieka

            ==> pozwalają zgłębić wiedzę z zakresu nauki o języku

            ==> umożliwiają rozwój kształcenia językowego, poprzez posługiwanie się poprawną polszczyzną

            ==> umożliwiają wyrażanie własnych sądów, rozwijają kompetencję argumentacji i dyskusji

            ==> rozwijają zainteresowania humanistyczne

            ==> uczą, jak korzystać z różnych źródeł informacji, w tym z zasobów cyfrowych

            ==> umożliwiają udział w różnych formach aktywności intelektualnej i twórczej

             

            Zajęcia prowadzi p. Zbigniew Babiarczyk - nauczyciel języka polskiego.